HTML

Cloudsourcing

Crowdsourcing és cloudsourcing elméletben és gyakorlatban

Linkblog

A crowdsourcing gyakorlata egyre inkább részévé válik a nagy márkák marketinggyakorlatának, segítségével a közönség, a vásárlók, a célcsoport mind bevonhatók a márka kialakításának akár minden fázisába. Nézzük, mik a jelenleg legelterjedtebb módszerek!
 

A márka által képviselt értékek megerősítése

A crowdsourcingot nem mindig kizárólag új termékek promóciójában vagy kampányokban használják. A Ben & Jerry’s jégkrémeket gyártó cég például Olaszországban pályázatot hirdetett innovatív társadalmi kezdeményezések felkutatására. A még most is folyamatosan beérkező ötleteket először megvizsgálják abból a szempontból, hogy valóban a márka által képviselt értéket hirdetik-e, majd az eredetiség, az innováció, a társadalmi hatás, az üzleti lehetőség aspektusait és a kezdeti crowdsourcing-szakaszban a Facebookon szerzett like-ok számát figyelembe véve bírálják el őket.



Tommaso Vitali, a Ben & Jerry’s márkamenedzsere szerint „ez egy remek lehetőség nekünk, hogy megmutassuk, hogy az általunk fontosnak tartott értékek milyen kézzel fogható és hiteles módokon valósulhatnak meg a társadalomban. Reméljük, hogy az így támogatott civil szervezetek a kampányunkon keresztül megerősödött társadalmi szervezetekké válnak, és sokáig fennmaradnak, hogy további eredményeket érhessenek el.”

 
Új termékek tervezése

A Fiat Mio kampányában (amely elnyerte a 2011-es Bees Awards „a közösségi média legjobb használata”-díját) 17000 felhasználó segédkezett az új modell megtervezésében: a design kialakításában, illetve olyan részletkérdésekben is, mint hogy hány ajtós legyen az autó, vagy hogy működjön-e benne hangvezérlés. A vírusjelenség valamint az új autó és a felhasználók között így kialakult érzelmi kapcsolat pedig csak lendíthet az eladásokon.


A Waitrose angol szupermarket-lánc első vásárlók által megalkotott terméke nemrég került a polcokra. Nyolc hónap alatt vásárlók százai küldtek be receptötleteket, a nyertes 1000 font mellett már saját csokoládékölteményével is büszkélkedhet, a melyet a Waitrose az alkotó személyes üzenete kíséretében árusít, és széles körben promotál.

„Fontosnak tarjuk, hogy ösztönözzük a célközönségünket, és a Waitrose szándékosan csak a MyWaitrose Club tagjai között hirdette meg a pályázatot, ezáltal exkluzív eseménnyé téve a versenyt, amellett, hogy így a résztvevők adatait is könnyebb volt összegyűjteni.” A Waitrose szóvivője hozzátette: „a továbbiakban is készülünk alkalmazni a crowdsourcing eszközeit, és reméljük, rendszeressé válik a marketinggyakorlatunkban.”


Új tartalom létrehozása

Csak mert maga az ember már nem él, nem jelenti azt, hogy a legenda sem: a Sony ez év februárjában indult Behind the Mask projektjének felhívása így szólt: „légy részese a valaha volt legnagyobb, legnemzetközibb, legtöbb ember által létrehozott Michael Jackson-videónak”. A több ezer regisztráló által beküldött videók szerkesztése már folyik, és hamarosan elkészül Jacko posztumusz megjelent albumáról a Behind the Mask című szám mash-up videója. Ebben a teaser videóban látható, mi volt a jelentkezők feladata:
 




A közönség részvétele, avagy bejutás a színfalak mögé
 
Az elterjedt Facebookos játék, a Farmville zseniális, valós életbeli változatában a National Trust (egy angol természet- és műemlékvédelemmel foglalkozó civil szervezet) átadja egyik farmjának teljes körű irányítását a világ internetezőinek. A MyFarm projektben tízezer újonc farmer fog fontos kérdéseket megvitatni egymással, majd végül döntést hozni például abban, hogy milyen gabonákat termesszenek és milyen állatokat tenyésztsenek a cambridgeshire-i Wimpole Estate Farmon, mégpedig azzal a céllal, hogy újra közel hozzák a farmerkedést az emberekhez, és megmutassák, hogyan történik az élelmiszerek előállítása.





(Olcsó) segítség a brandingben

Régebben úgy volt, hogy amikor egy cég szerette volna újraterveztetni a logóját, megbízott egy ügynökséget, adott neki egy rakás pénzt, majd türelmesen várt, amíg a kreatív team kiizzadta az új, a márkát felfrissítő logót.
Ehhez képest mostanában egyre inkább elterjed a crowdsourcing, ami olcsóbb, ráadásul egyfajta buzz teremtődik a márkanév körül, miközben a résztvevők a többi szakmabelivel beszélnek róla.
Igaz, nincs garancia arra, hogy a végén magas minőségű munka az eredmény, méghozzá nem is egy profi ügynökségtől, és az is megeshet, ami az Adobe Creative Juices kampánya esetében, amikor azzal vádolták őket, hogy ingyen dolgoztattak.


Továbbá…

Az Esquire magazin a 99Design online grafikai-tervezőcsoporttal terveztette meg új logóját.

 

 

 

 

 

A Deutsche Boerse és a New York Stock Exchange egy névadó pályázattal indították összeolvadásukat: a két tőzsde összesen hatezer munkatárs ötleteire voltak kíváncsiak az újonnan létrejövő intézmény nevét illetően.

 

forrás: crowdsourcing.org

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://cloudsourcing.blog.hu/api/trackback/id/tr482948375

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása