A Legót mindenki ismeri, majdnem mindenkinek volt legalább egy kis dobozzal, és mindenki lépett is már rá, vagyis nagyjából ötven éve a gyerekek személyiségfejlődésének megkerülhetetlen része.
Aki játszott Legóval, azok közül valószínűleg sokakkal előfordult, hogy egy olyan elemre volt égető szüksége, ami nemcsak, hogy nem volt a készlet része, de egyáltalán a világon sem létezett. És mindenki agyában születtek elképzelések, hogy milyen jó lenne ezt vagy azt megépíteni, de a meglévő elemekből sajnos nem lehet…
A Lego japán ágának dolgozói is átélhettek hasonló helyzeteket gyerekkorukban, mert néhány éve egyedi Lego-elemeket lehetett tervezni egy speciális szoftverrel, tavaly pedig a Cuusoo (japán szó, jelentése: kívánság) ötletmegvalósító oldallal együttműködésben létrehozták a LEGO Cuusoo projektoldalt, ahol a legkülönfélébb, akár teljesen elszállt konstrukció-ötleteket lehet megosztani. Ezután pedig már csak meg kell várni, hogy tízezer ember szavazzon az ötletre, mert ez esetben a Lego megfontolja az ötlet megvalósítását. Ha gyártásra érdemesnek minősítik, a bevétel 1%-a az ötletgazdát illeti. Ez aztán a motiváció!
Az első ötlet néhány napja valósult meg: ez a Shinkai 6500, ami Japán büszkesége, a legmélyebbre merülni képes ember irányította tengeralattjáró 1:60 arányú modellje.
A crowdsourcing adta előnyökre (mint a fogyasztók bevonása a termék kialakításába, és ezáltal érzelmi kötődés kialakítása) építkezve [:)] az eladás is biztosított, hiszen ha tízezer támogató már szavazott az adott ötletre, akkor nagy bukás már nem lehet az eredmény.